24 mars, 2007

Entrétrappa?

Ja, nu över till nästa dilemma. Vi måste ju ha en trappa från den nya entrén. Jag kan inte på rak arm säga hur högt det blir till dörren men jag har för mig att det hamnar runt 1,30-1,40 meter från marken. Tror att vi har räknat med 7 trappsteg. Nu är frågan om trappan ska vara rak och bred, ut från huset, mot Floragränd. Eller rak längs väggen, till vänster om entrén. Vi har inte mer än ca 4,5 meter till Floragränd så trappan kommer ganska nära gatan om den ska gå rakt ut från huset.
En annan fråga är ju om den ska vara i betong eller trä??? Vad blir bäst, snyggast, mest prisvärt etcetera??? Betong känns mest rätt till ett 50-talshus men trä kanske skulle fungera bra ihop med vår nya altan. HJÄLP!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag gillar dörren.

Anonym sa...

jag gillar dörren.

"Utsidan är grå men det är insidan som räknas"